Õppija on teadlik digitehnoloogia mõjust looduskeskkonnale.

Laps teab, et digitehnoloogia kasutamine kulutab energiat.

  • Digiseadme elutsükkel on põnev ettevõtmine koos lastega. Kuidas üks seade luuakse ning mis saab sellest, siis kui seda enam ei vajata (katki, vananenud).
  • Miks ei tohi laadijad jääda seinakontakti (ilma et nad laeks?)
  • Mis on see punane lüliti pikendusjuhtme peal? Mis see teeb?
  • Kuidas käib seadmete ühendamine/lahti ühendamine seinakontakti?
  • Mis vahe on patareidel ja taaslaetavatel akudel? Mida kasutada?
  • Mis asi on energia?
  • Mis asi on meie digitaalne jalajälg? Kuidas me neid jätame?

Laps teab, et vananenud ja katkine tehnoloogia ei ole olmeprügi.

  • Digiseadme elutsükkel on põnev ettevõtmine koos lastega. Kuidas üks seade luuakse ning mis saab sellest, siis kui seda enam ei vajata (katki, vananenud).
  • Kuhu visatakse vanad arvutid? Nutitelefonid, kõrvaklapid? Katki läinud targad mänguasjad? Vilkuvad autod ja rääkivad nukud?
  • Mis on taaskasutus ja uuskasutus? Milliseid digiseadmeid saab taaskasutada?
  • Lastega koos vaadata tehnika sisse – nt vanad arvutid, nutitelefonid lahti kruvida ja uudistada, mis nende sees on.
  • Vana tehnoloogia – kuidas vanasti helistati? Sõnumeid saadeti? Milline näeb välja VHS kassett või vinüülplaadimängija? Kas vana tehnoloogia on kohe prügi?